torsdag 24 maj 2007

Helveteshandling


Jag skulle handla billigt på willys och tänkte att det i Rissne är närmast. Så jag åkte dit och skulle hitta. Men det gjorde jag inte. Efter en halvtimmes förtvivlat sökande efter prisjätten gav jag upp. Svetten började samlas, väskan var tung och när man gått upp kl 04 är man inte så het på att vandra i hettan. Jag gick till hemköp istället och fick irra runt som en idiot när jag skulle hitta allt jag skulle köpa. Så nu är jag 500 kr och tusen kalorier fattigare. Jag ska hem och ha storkok med all min mat, men vet inte hur jag ska orka. Jag är så imponerad över alla mammor som fixar det här varje vecka och att ha barn och hus och sånt. Jag kommer bli en bitchmom. Suck. Nu ska jag dricka vatten och titta ilsket på alla som är glada och utvilade och som inte behöver släpa på två tunga matkassar.

Inga kommentarer: